Kirkegården

DSC_0026Oksbøl kirkegård er udvidet af flere gange, 1870, 1904, 1956 og sidst i 1984, den ældste del af kirkegården som ligger rundt om kirker er omkranset af 42 gamle lindetræer som er plantet i 1842, da kirkegården udvides fjernes en del af lindetræerne mod øst.

På kirkegården findes traditionelle kistegravsteder, kistegravsteder i plæne med plade, urnegravesteder, urner i plæne med plade og fællesgrav.

Redskaber kan lånes i redskabsrummet som har indgang på siden af kapellet, efter endt brug, bedes man sætte redskaberne på plads. På kirkegården findes 3 vandposter, hvor der findes vandkander og gravvaser.

KirkeGkort16

DK Gravsten har registret mange kirkegåde i Danmark, her på linket kan du se gravsten på Oksbøl kirkegård.